Vademecum

powrót

GDZIE MOŻNA ZAREZERWOWAĆ WYCIECZKĘ

Wszystkie wycieczki z oferty BP ABDAR można zarezerwować poprzez stronę www.abdar.pl. złoszenie mailowe na biuro@abdar.pl oraz we wszystkich licencjonowanych biurach agencyjnych. Listę biur można znaleźć na stronie www.abdar.pl w zakładce AGENCI.

REZERWACJA WYCIECZKI PRZEZ WWW.ABDAR.PL

Po wybraniu interesującej Państwa wycieczki oraz terminu należy należy nacisnąc przycisk rezerwuj, który przekieruje Państwa do formularza rezerwacyjnego. W formularzu należy zdefiniować ilość osób dorosłych oraz dzieci, które będą uczestniczyły w wycieczce a następnie uzupełnić wszystkie wymagane dane osoby zgłaszającej oraz uczestników wyjazdu zgodnie z formularzem oraz pozaznaczać opcję dodatkowe, jakie wybiera poszczególny uczestnik. Jeśli chcą Państwo zarezerwować większą ilośc pokoi w trakcie wycieczek objazdowych należy dla każdego pokoju założyć osobną rezerwację. Po dokonaniu rezerwacji otrzymają Państwo na adres email podany w rezerwacji komplet dokumentów wraz z informacjami o terminach płatności. Podpisaną umowę należy przesłać zaraz po opłaceniu zaliczki i nie później jak w dniu dopłaty. Można odesłać umowę e-mailem w formie skanu (np. jpg pdf), faxem lub w formie listu tradycyjnego.

TERMINY PŁATNOŚCI ZA WYCIECZKI

Jeśli umowa-zgłoszenie podpisywana jest na więcej niż 31 dni przed terminem wyjazdu wpłacana jest zaliczka w maksymalnej wysokości 30% wartości imprezu turystycznej, natomiast dopłata do całości wartości wymagana jest pomiędzy 30 a 14 dniem przed wyjazdem. W przypadku dokupienia ubezpieczenia od kosztów rezygnacji zaliczka wynosi 30% + koszty ubezpieczenia. Natomiast jeśli umowa jest zawierana w terminie krótszym niż 31 dni przed rozpoczęciem imprezy należy zapłacić 100% wartości imprezy turystycznej.

STRUKTURA POKOI

Na wycieczkach BP ABDAR w ofercie znajdują się samodzielne pokoje z własnym zapleczem sanitarnym (chyba że w opisie zostały zaznaczone pokoje segmentowe lub hostel). W momencie przyjęcia rezerwacji na dwie osoby automatycznie zostaje przydzielony pokój DBL (2-osobowy). W przypadku rezerwacji na 3 osoby zostaje przydzielony pokój 3-osobowy lub pok 2-osobowy z dostawką (w zależności od danego obiektu). W przypadku rezerwacji na 4 lub więcej osób prosimy o kontakt  z biurem w celu dobrania odpowiednich pokoi. Osoby zapisujące się na wycieczkę ma jednej rezerwacji są kwaterowane razem w pokoju - nie są rozdzielane i kwaterowane z innymi uczestnikami.

REZERWACJA POKOI DLA SINGLI

Osoby podróżujące samotnie mają do wyboru 2 opcję: mogą wybrać za dopłatą pokój 1-osobowy lub dokwaterowanie do pokoju 2-osobowego z uczestnikiem tej amej płci. Dokwaterowanie do pokoju 2-osobowego jest bezpłatne w ofercie ABDAR SINGLE.

TURYSTYCZNY FUNDUSZ GWARANCYJNY

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny został utworzony na mocy ustawy z dnia 22 lipca 2016 roku o zmianie ustawy o usługach turystycznych oraz ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz.U. z 2016r. poz.1334).

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny to tzw. II filar zabezpieczenia finansowego organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, który stanowi dodatkowe zabezpieczenie na wypadek niewypłacalności organizatorów turystyki lub pośredników turystycznych. Przedsiębiorcy zajmujący się organizowaniem imprez turystycznych, będą obowiązani odprowadzać składkę na rzecz Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego od każdego uczestnika imprezy turystycznej. Składki są zależne od miejsca docelowego imprezy i typu transportu i zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sportu i Turystyki są to następujące kwoty:

15 PLN/os – za imprezy samolotowe czarterowe za wyjątkiem krajów mających granicę lądową z Polską
13 PLN/os – za imprezy nieczarterowe realizowane poza Europę
10 PLN/os – za imprezy autokarowe i oparte o loty rejsowe w Europie za wyjątkiem krajów mających granicę lądową z Polską
0 PLN/os – za imprezy autokarowe i oparte o loty rejsowe do krajów mających granicę lądową z Polską

Więcej szczegółów -> http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2016/1900

WYCIECZKI ABDAR COMFORT

Wybrane wycieczki realizowane są jako ABDAR COMFORT. Podczas tych wycieczek będziecie Państwo zakwaterowani w specjalnie wybranych hotelach ***/****, na pokładzie autokaru w 1 dniu będą dostępne gratis: 1 kawa lub herbata, butelka wody mineralnej oraz poczęstunek. W autokarze dostępna jest również prasa. Aby lepiej zapoznać się z tradycjami zwiedzanego kraju będą Państwo również mieli okazję spróbować regionalnych produktów i trunków.

WYCIECZKI Z DZIEĆMI

Dziecko może uczestniczyć w wycieczce razem z opiekunem prawnym lub innym opiekunem, jeżeli opiekunowie prawni wyrazili na to zgodę na piśmie. Ze względu na intensywność niektórych programów zwiedzania prosimy, aby zabierać dzieci powyżej 6 r. ż. Wycieczki, w których program jest również atrakcyjny dla najmłodszych oznaczone są logiem ABDAR KIDS.

MIEJSCA ZBIÓRKI ORAZ GODZINY WYJAZDU

Miejsca wyjazdu podane są na 2 kroku rezerwacji wycieczki, przy każdym z terminów pod linkiem: MIEJSCA WSIADANIA. Na miejsce zbiórki należy zgłosić się 15 minut przed planowanym odjazdem autokaru. Na 2 dni przed wyjazdem w zakładce POTWIERDZENIE GODZINY WYJAZDU można sprawdzić aktualną godzinę, miejsce oraz telefon alarmowy. W przypadku gdy Klient nie stawi się na miejscu zbiórki na daną godzinę wyjazdu personel pokładowy posiada listy autokarowe wraz z danymi kontaktowymi do Klientów i kontaktuje się z Klientem na podany w umowie numer telefonu. Istotne zatem jest aby dane kontaktowe podane podczas rezerwacji były właściwe i aktualne, brak możliwości kontaktu przez personel pokładowy równoznaczny jest z nie pojawieniem się na miejscu zbiórki. Kierowca nie jest zobowiązany na oczekiwanie na spóźnionego Klienta. W przypadku sytuacji awaryjnych jak np. opóźnienie pociągu, korki czy inna niemożność dotarcia na właściwy czas na miejsce zbiórki należy kontaktować się na numer alarmowy podany w zakładce POTWIERDZENIE GODZINY WYJAZDU.

CO TO JEST ANTENKA?

Antenka jest to transfer realizowany z poszczególnych miejscowości do miast znajdujących się na głównej trasie autokaru. W przypadku połączeń antenkowych realizowanych autobusami rejsowymi nie ma minimalnej ilości osób. Z pozostałych miejscowości antenki realizowane są przy min. 6 osobach. Antenka może być również realizowana autem osobowym, vanem, lub komunikacją rejsową jak pociąg lub autobus. Potwierdzenia realizacji połączenia antenowego następuje do max 3 dni przed wyjazdem.

INFORMACJE O PRZEJEŹDZIE AUTOKAREM

Miejsca w autokarze przydzielane są według kolejności zgłoszeń. W przypadku chęci zarezerwowania miejsc w wytypowanej części autokaru prosimy o kontakt z biurem. Informujemy jednocześnie, że nie zawsze istnieje możliwość spełnienia prośby o miejsca w pierwszych rzędach - w pierwszej kolejności miejsca te są przydzielane osobą z chorobami lokomocyjnymi. W trakcie przejazdu organizowane są przerwy co ok. 3-4 godziny. Przerwy odbywają się na stacjach benzynowych / zajazdach gdzie istnieje możliwość skorzystania z toalety, oraz w miarę możliwości zakupienia produktów spożywczych / garmażerii. Na wycieczkę można zabrać ze sobą bagaż do 15kg oraz bagaż podręczny. Osoby zapisujące się na wycieczkę ma jednej rezerwacji są usadzane obok siebie.

UBEZPIECZENIE

Wszyscy klienci korzystający z wycieczek organizowanych przez BP ABDAR są ubezpieczeni w SIGNAL IDUNA. Osoby mające problemy ze zdrowiem, prosimy o kontakt z lekarzem przed podjęciem decyzji o zakupie imprezy. Prosimy pamiętać o zabraniu wystarczającej ilości lekarstw, które zażywacie Państwo na co dzień. Proponujemy również, w momencie podpisania umowy, wykupić dodatkowe ubezpieczenie od chorób przewlekłych i nowotworowych. Więcej szczegółow w zakladce UBEZPIECZENIE.

UBEZPIECZENIE OD KOSZTÓW REZYGNACJI

W nagłych przypadkach losowych, kiedy uczestnik jest zmuszony zrezygnować z wykupionej wycieczki jeszcze przed wyjazdem albo przerwać pobyt i wracać do kraju, takie ubezpieczenie pozwala odzyskać część poniesionych już kosztów. Dzięki temu ubezpieczeniu, gdy biuro podróży zgodnie z umową potrąci klientowi część lub całość kwoty wpłaconej na wyjazd, może on liczyć na częściowe ich odzyskanie od ubezpieczyciela. Należy jednak pamiętać, że ubezpieczenie nie obejmuje wszystkich sytuacji, w których rezygnujemy z wyjazdu. Więcej szczegółow w zakladce UBEZPIECZENIE.

CO NALEŻY ZABRAĆ ZE SOBĄ NA WYCIECZKĘ?

Na wycieczki zagraniczne, także na terenie Unii Europejskiej, należy posiadać ważny dowód osobisty lub paszport. Dla dzieci wymagany jest tymczasowy dowód osobisty lub paszport. Prosimy o sprawdzenie przed wyjazdem czy wymagane dokumenty mają aktualną datę ważności. Dobrym pomysłem będzie zabranie ze sobą poduszeczki oraz kocyka, które umilą nam przejazd autokarem. Prosimy pamiętać o zabraniu miejscowej waluty, aparatu fotograficznego oraz na wybrane wycieczki - strojów kąpielowych.

ZAKUP WALUTY NA WYCIECZKI

* UKRAINA - należy zbrać ze sobą złotówki, i na miejscu wymienić na Hrywny (UAH)
* CZECHY I WĘGRY - polecamy zakup waluty w Polsce, gdyż jest korzystniejszy kurs (Węgry - Forinty HUF, Czechy - Korony Czeskie CZK)
* KRAJE W STREFIE EUR - należy zabrać ze sobą Euro
* POZOSTAŁE KRAJE - należy zabrać ze sobą Euro (EUR) lub Dolary Amerykańskie (USD) i wymienić na miejscu na lokalną walutę

SYSTEM TOUR GUIDE

Jest to bezprzewodowy, elektroniczny system oprowadzania grup powyżej 25 uczestników stosowany podczas wybranych wycieczek. Po uiszczeniu opłaty podanej przy każdym programie na czas zwiedzania Klient otrzymuje indywidualny odbiornik raz ze słuchawką i smyczką. Pilot/Przewodnik korzysta z nadajnika i mikrofonu, docierając z przekazem informacji do każdego z Uczestników. System wykorzystywany jest podczas zwiedzania miast oraz zwiedzania wnętrz obiektów. 
W celu zagwarantowania właściwego funkcjonowania systemu przez całą imprezę, odbiornik należy każdorazowo wyłączyć po zakończeniu zwiedzania oraz zachować odpowiednią odległość od pilota/przewodnika. W przypadku zgubienia odbiornika klient zostanie obciążony jego kosztami w wysokości 150 zł.

WIZY NA BIAŁORUŚ

W celu wyjazdu na Białoruś wymagane jest wyrobienie wizy turystycznej. Dokumenty niezbędne dla uzyskania wizy niezależnie od celu pobytu to:

- wypełniony i podpisany osobiście przez wnioskodawcę formularz wniosku o wydanie wizy. Formularz wniosku należy wypełnić na stronie internetowej Ambasady Białoruśi i wydrukować (w wyjątkowym wypadku wypełnić drukowanymi literami łacińskimi, jednym długopisem);
- zdjęcie powinno mieć wymiary 35 x 45 mm. na jednolitym jasnym tle, nawprost, wyraźne, bez odcieni i przebarwień, 70-80% zdjęcia w układzie pionowym powinna zajmować twarz, nie starsze niż 6 miesięcy (typ: zdjęcie paszportowe);
- paszport - powinien zawierać podpis i być ważny co najmniej 3 miesiące po ukończeniu okresu ważności wizy oraz koniecznie zawierać czyste strony (co najmniej są 2).

Wiza jest niewymagana w przypadku wycieczki tylko i wyłącznie do regionu Brzeskiego i Grodzieńskiego. Jako że w trakcie wycieczki zwiedzamy inne regiony - wiza jest wymagana. Wiza będzie wyrabiana na ok miesiąc przed wyjazdem - otrzymacie Państwo od Nas wniosek wizowy, który nalezy starannie uzupełnić i odesłać wraz z paszportem i zdjęciem orad dowodem wpłaty opłaty za wizę (65zł) kurierem na podany adres.

ZNIŻKI DLA MAŁYCH GRUP

Wyjazd z paczką przyjaciół lub grupka z zakładu pracy? Zapraszamy na wyjazd z naszej oferty katalogowej - już od 10 osób czeka na Was zniżka. Im więcej osób, tym zniżka będzie większa. Oferta dotyczy tylko wybranych wycieczek i zniżka nie łączy się z innymi promocjami.

CZY W BP ABDAR MOŻNA DOSTAĆ RABAT?

Rabat - stolica orientalnego Maroka. Na chwile obecną sami jeszcze nie organizujemy tam wycieczek, natomiast z chęcią znajdziemy dla Państwa wycieczki innych biur podróży, w trakcie których odwiedzą Państwo Rabat oraz zapoznają się z kulturą Maroka.

NA JAKIM STANOWISKU ZATRZYMUJE SIĘ AUTOKAR NA DWORCU W KRAKOWIE?

Autokary BP ABDAR jadące na wycieczki objazdowe zatrzymują się na górnej płycie dworca przy ul. Bosackiej, i podstawiane są na stanowska, które w danym momencie są wolne. Zbiórka uczestników 15 minut wcześniej przy stanowsku G11. 
Wyjazdy na wycieczki jednodniowe realizowane są z parkingu przed dawnym hotelem Cracovia przy ul. Focha.

FAKTURA ZA WYCIECZKĘ

Tak, po wpłaceniu całej kwoty należy wysłać prośbę o wystawienie faktury VAT-marża na adres biuro@abdar.pl. W treści maila prosimy podać: numer rezerwacji, dane osoby, na którą ma być wystawiona faktura VAT, ewentualne uwagi dotyczące wystawianej faktury. Faktury zostają wysłane listem zwykłym na adres podany w mailu w ciągu 14 dni od zakończenia wycieczki. Wystawiane f-ry są fakturami VAT Marża.

BON ZNIŻKOWY

50 zł na dowolną wycieczkę objazdową lub lotniczą za przeczytanie powyższych informacji. KOD ZNIŻKOWY: VADEMECUM dla wycieczek objzdowych, VADEMECUM1 dla wycieczek lotniczych.

Tel.: +48 728 939 279biuro@abdar.pl