Pytania i odpowiedzi (FAQ)

powrót

WYCIECZKI ABDAR COMFORT 

Wybrane wycieczki realizowane są jako ABDAR COMFORT. Podczas tych wycieczek będziecie Państwo zakwaterowani w specjalnie wybranych hotelach lub pensjonatach, na pokładzie autokaru w 1 dniu będą dostępne gratis: 1 kawa lub herbata, butelka wody mineralnej oraz poczęstunek. W autokarze dostępna jest również prasa. Aby lepiej zapoznać się z tradycjami zwiedzanego kraju będą Państwo również mieli okazję spróbować regionalnych produktów i trunków.

PROGRAM WYCIECZKI

Ze względu na intensywność niektórych programów zwiedzania prosimy, aby nie zabierać małych dzieci. Zwiedzanie miast odbywa się przede wszystkim pieszo, lub z użyciem komunikacji miejskiej (m.in. metro). W razie wątpliwości, prosimy o kontakt ze swoim biurem podróży. Osoby mające problemy ze zdrowiem, prosimy o kontakt z lekarzem przed podjęciem decyzji o zakupie imprezy. Jeżeli program wycieczki wymaga zabrania ze sobą dodatkowych rzeczy, lub wymaga wysokiej sprawności taka informacja znajduje się w opisie wycieczki. Prosimy pamiętać o zabraniu wystarczającej ilości lekarstw, które zażywają Państwo na co dzień a także środki przeciwbólowe, przeciwgorączkowe, plastry itp. Proponujemy zabrać ze sobą kartę EKUZ dostępną w najbliższym oddziale NFZ. Wycieczki, w których program jest również atrakcyjny dla najmłodszych oznaczone są logiem ABDAR KIDS.

POSIŁKI W TRAKCIE WYCIECZKI

Śniadania podawane są w postaci gotowych zestawów lub w formie bufetu. Obiadokolacje są dodatkowo płatne w momencie dokonywania rezerwacji (chyba że program zawiera już kolacje w cenie) i zazwyczaj są serwowane w restauracjach na mieście lub w hotelach. Napoje do posiłków (poza śniadaniami) są zazwyczaj dodatkowo płatne na miejscu. W hotelach i restauracjach obowiązuje bezwzględny zakaz wynoszenia żywności - hotel / restauracja może obciążyć uczestnika wycieczki opłatą za wynoszenia wyżywienia, która jest niezależna od biura

DOKUMENTY POTRZEBNE NA WYJAZD

Prosimy pamiętać o zabraniu na wycieczkę dla każdego z uczestników:
- dowodu osobistego lub paszportu w przypadku wyjazdu do krajów Unii Europejskiej, Szwajcarii, Islandii, Norwegii oraz krajów Bałkańskich;
- ważnego paszportu (6 miesięcy od daty powrotu z wycieczki) w przypadku wycieczek do Rosji, Białorusi, Ukrainy oraz pozostałych krajów poza Unią Europejską i Europą. W przypadku niektórych krajów wymagana jest wiza o czym informujemy w opisie wycieczki.

Osoby posiadające paszporty wydane przez inne kraje niż należące do UE zobowiązane są do sprawdzenia przepisów wizowych oraz ewentualnego wyrobienia wizy.

OPIEKA PILOTA

Pilot opiekuje się grupą i jest odpowiedzialny za realizację programu, uzyskanie opłaconych świadczeń oraz pomaga w wypadkach losowych. Pilot przekazuje ogólne informacje o zwiedzanym miejscu. Nie ma uprawnień do oprowadzania grup po wnętrzach obiektów muzealnych i sakralnych. Informacje o tych obiektach będą udzielane w autokarze lub przed wejściem do danego obiektu, chyba że przewidziana jest opieka lokalnego przewodnika. Prosimy również o zgłaszanie pilotom na bieżąco (również w formie pisemnej) wszystkie uwagi i reklamacja dotyczące realizacji programu i jakości świadczeń. Pilot może zmieniać kolejność zwiedzanych obiektów.

STANDARD OBIEKTÓW NOCLEGOWYCH

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych kategoryzacja obiektów noclegowych jest podawana według przepisów kraju pobytu, które mogą się różnić od standaryzacji polskiej. W różnych krajach, za ten sam standard obiektu może być przyznana inna ilość gwiazdek. Na wycieczkach BP ABDAR w ofercie znajdują się samodzielne pokoje z własnym zapleczem sanitarnym (chyba że w opisie zostały zaznaczone pokoje segmentowe lub hostel). W momencie przyjęcia rezerwacji na dwie osoby automatycznie zostaje przydzielony pokój DBL (2-osobowy). W przypadku rezerwacji na 3 osoby zostaje przydzielony pokój 3-osobowy lub pok 2-osobowy z dostawką (w zależności od danego obiektu). Osoby podróżujące samotnie mają do wyboru 2 opcję: mogą wybrać za dopłatą pokój 1-osobowy lub dokwaterowanie do pokoju 2-osobowego z uczestnikiem tej samej płci. Dokwaterowanie do pokoju 2-osobowego jest bezpłatne w ofercie ABDAR SINGLE.

MIEJSCA ZBIÓRKI ORAZ GODZINY WYJAZDU

Miejsca wyjazdu podane są na 2 kroku rezerwacji wycieczki, przy każdym z terminów pod linkiem: MIEJSCA WSIADANIA. Na miejsce zbiórki należy zgłosić się 15 minut przed planowanym odjazdem autokaru. Na 2 dni przed wyjazdem w zakładce AKTUALNE GODZINY WYJAZDU można sprawdzić aktualną godzinę, miejsce oraz telefon alarmowy. W przypadku gdy Klient nie stawi się na miejscu zbiórki na daną godzinę wyjazdu personel pokładowy posiada listy autokarowe wraz z danymi kontaktowymi do Klientów i kontaktuje się z Klientem na podany w umowie numer telefonu. Istotne zatem jest aby dane kontaktowe podane podczas rezerwacji były właściwe i aktualne, brak możliwości kontaktu przez personel pokładowy równoznaczny jest z nie pojawieniem się na miejscu zbiórki. Kierowca nie jest zobowiązany na oczekiwanie na spóźnionego Klienta. W przypadku sytuacji awaryjnych jak np. opóźnienie pociągu, korki czy inna niemożność dotarcia na właściwy czas na miejsce zbiórki należy kontaktować się na numer alarmowy podany w zakładce AKTUALNE GODZINY WYJAZDU.

CO TO JEST ANTENKA?

Antenka jest to transfer realizowany z poszczególnych miejscowości do miast znajdujących się na głównej trasie autokaru. W przypadku połączeń antenkowych realizowanych autobusami rejsowymi nie ma wymaganej minimalnej ilości osób w celu realizacji antenki. Z pozostałych miejscowości antenki realizowane są przy min. 6 osobach. Antenka może być również realizowana autem osobowym, vanem, lub komunikacją rejsową jak pociąg lub autobus. W przypadku przejazdu antenowego autobusami rejsowymi lub pociągami nie gwarantujemy miejsc obok siebie.

INFORMACJE O PRZEJEŹDZIE AUTOKAREM

Przejazd na wycieczki odbywa się autokarem, lub w przypadku mniejszej ilości uczestników miniautokarem lub busem. W autokarze obowiązuje zakaz palenia wyrobów tytoniowych, e-papierosów oraz spożywania napojów alkoholowych. Podczas przejazdów krajowych w ramach niektórych wycieczek możliwe są przesiadki. Miejsca w autokarze przydzielane są według kolejności zgłoszeń. W przypadku chęci zarezerwowania miejsc w wytypowanej części autokaru prosimy o kontakt z biurem. Informujemy jednocześnie, że nie zawsze istnieje możliwość spełnienia prośby o miejsca w pierwszych rzędach. W trakcie przejazdu organizowane są przerwy co ok. 3-4 godziny. Przerwy odbywają się na stacjach benzynowych / zajazdach gdzie istnieje możliwość skorzystania z toalety, oraz w miarę możliwości zakupienia produktów spożywczych / garmażerii. Na wycieczkę można zabrać ze sobą bagaż do 20 kg oraz bagaż podręczny. Osoby zapisujące się na wycieczkę na jednej rezerwacji są usadzane obok siebie.

CO ZAWARTE JEST W CENIE WYCIECZKI JEDNODNIOWEJ?

Na wycieczkach jednodniowych w ramach ceny podstawowej zawarte są: przejazd autokarem, program turystyczny, opieka pilota-przewodnika, ubezpieczenie, turystyczny fundusz gwarancyjny oraz VAT. Dodatkowo płatne są: bilety wstępu do zwiedzanych obiektów, przewodnicy miejscy, zestaw słuchawkowy Tour Guide, połączenia z innych miejscowości niż te na głownej trasie autokaru (antenki), oraz dodatkowe ubezpieczenia. Wycieczki jednodniowe nie zawierają wyżywienia. Wszystkie dodatkowe świadczenia, niewymienione w ofercie i dodatkowych opłatach są płatne indywidualnie (np.  dodatkowe wstępy do obiektów niezaplanowach do zwiedzania wewnątrz).

DLACZEGO WYCIECZKA JEDNODNIOWA MA TERMINY 3-DNIOWE?

Cześć wycieczek jednodniowych rozpoczyna się w godzinach wieczornych / późnowieczornych w piątek wyjazdem z części miejscowości na trasie głównej autokaru i kończy się w godzinach porannych w niedziele. Jednocześnie część wyjazdów odbywa się już w nocy z piątku na sobotę i główne zwiedzanie odbywa się tylko w sobotę.

CO ZAWARTE JEST W CENIE WYCIECZKI OBJAZDOWEJ?

Na wycieczkach objazdowych w ramach ceny podstawowej zawarte są: przejazd autokarem, program turystyczny, opieka pilota-przewodnika, noclegi wg. oferty, wyżywienie wg. oferty, ubezpieczenie, turystyczny fundusz gwarancyjny oraz VAT. Pakiet do realizacji programu (rezerwacje i wstępy do zwiedzanych obiektów, usługi przewodnickie, bilety komunikacji miejskiej, opłaty klimatyczne i miejscowe, opłaty za wjazd do niektórych miast lub inne) nie jest ujęty w cenie imprezy wyrażonej w PLN. Cena pakietu do realizacji programu podana jest przy opisach poszczególnych wycieczek. Obligatoryjny koszt pakietu dotyczący realizacji programu jest kalkulowany przy grupie min. 40 osób. Istnieje możliwość zrezygnowania z części biletów wstępu do zwiedzanych obiektów po wcześniejszym pisemnym zgłoszeniu do biura podróży ABDAR na maksymalnie tydzień przed terminem wycieczki.Dodatkowo płatne są również: opcjonalna dopłata do obiadokolacji (część wycieczek zawiera obiadokolacje w cenie podstawowej), zestaw słuchawkowy Tour Guide, połączenia z innych miejscowości niż te na głównej trasie autokaru (antenki), oraz dodatkowe ubezpieczenia. Na wycieczkach do krajów do których wymagana jest wiza dodatkowo płatne są koszty związane z wyrobieniem wizy (vouchery, wiza, koszty ubezpieczenia). Wszystkie dodatkowe świadczenia, niewymienione w ofercie i dodatkowych opłatach są płatne indywidualnie (np. minibar hotelowy, basen hotelowy i inne dodatkowe usługi świadczone przez hotel, dodatkowe wstępy do obiektów niezaplanowach do zwiedzania wewnątrz).

UBEZPIECZENIE

Wszyscy klienci korzystający z wycieczek organizowanych przez BP ABDAR są ubezpieczeni w SIGNAL IDUNA. Osoby mające problemy ze zdrowiem, prosimy o kontakt z lekarzem przed podjęciem decyzji o zakupie imprezy. Prosimy pamiętać o zabraniu wystarczającej ilości lekarstw, które zażywacie Państwo na co dzień. Proponujemy również, w momencie podpisania umowy, wykupić dodatkowe ubezpieczenie od chorób przewlekłych i nowotworowych. Więcej szczegółow w zakladce UBEZPIECZENIE.

UBEZPIECZENIE OD KOSZTÓW REZYGNACJI

W nagłych przypadkach losowych, kiedy uczestnik jest zmuszony zrezygnować z wykupionej wycieczki jeszcze przed wyjazdem albo przerwać pobyt i wracać do kraju, takie ubezpieczenie pozwala odzyskać część poniesionych już kosztów. Dzięki temu ubezpieczeniu, gdy biuro podróży zgodnie z umową potrąci klientowi część lub całość kwoty wpłaconej na wyjazd, może on liczyć na częściowe ich odzyskanie od ubezpieczyciela. Należy jednak pamiętać, że ubezpieczenie nie obejmuje wszystkich sytuacji, w których rezygnujemy z wyjazdu. Więcej szczegółow w zakladce UBEZPIECZENIE.

PRZEDNOCLEG W KRAKOWIE

Uczestnicy wycieczek organizowanych przez nasze biuro mają możliwość wykupienia przednoclegu w Krakowie. Obiakty noclegowe (hotel, apartament lub pensjonat) położone są:

  • w okolicy dworca głównego - dojście do miejsca zbiórki we własnym zakresie;
  • przy trasie autokaru głównego - dojście do miejsca zbiórki we własnym zakresie;
  • w innej lokalizacji - rano będzie na Państwa oczekiwać transfer na miejsce zbiórki;

Przednocleg można zarezerwować poprzez formularz rezerwacyjny. Cena przednoclegów to:

  • Pokój 1-osobowy - 120 zł
  • Pokój 2-osobowy - 140 zł
  • Pokój 3-osobowy - 195 zł

Cena zawiera sam nocleg, bez śniadania.

JAKĄ WALUTĘ ZABRAĆ NA WYCIECZKĘ?

* UKRAINA - należy zbrać ze sobą złotówki, i na miejscu wymienić na Hrywny (UAH)
* CZECHY I WĘGRY - polecamy zakup waluty w Polsce, gdyż jest korzystniejszy kurs (Węgry - Forinty HUF, Czechy - Korony Czeskie CZK)
* KRAJE W STREFIE EUR - należy zabrać ze sobą Euro
* POZOSTAŁE KRAJE - należy zabrać ze sobą Euro (EUR) lub Dolary Amerykańskie (USD) i wymienić na miejscu na lokalną walutę.
Ile kosztuje waluta ->AKTUALNE KURSY WALUT

SYSTEM TOUR GUIDE

Jest to bezprzewodowy, elektroniczny system oprowadzania grup powyżej 25 uczestników stosowany podczas wybranych wycieczek. Po uiszczeniu opłaty podanej przy każdym programie na czas zwiedzania Klient otrzymuje indywidualny odbiornik raz ze słuchawką i smyczką. Pilot/Przewodnik korzysta z nadajnika i mikrofonu, docierając z przekazem informacji do każdego z Uczestników. System wykorzystywany jest podczas zwiedzania miast oraz zwiedzania wnętrz obiektów. 
W celu zagwarantowania właściwego funkcjonowania systemu przez całą imprezę, odbiornik należy każdorazowo wyłączyć po zakończeniu zwiedzania oraz zachować odpowiednią odległość od pilota/przewodnika. W przypadku zgubienia odbiornika klient zostanie obciążony jego kosztami w wysokości 150 zł.

CZY W BP ABDAR MOŻNA DOSTAĆ RABAT?

Rabat - stolica orientalnego Maroka. Na chwile obecną sami jeszcze nie organizujemy tam wycieczek, natomiast z chęcią znajdziemy dla Państwa wycieczki innych biur podróży, w trakcie których odwiedzą Państwo Rabat oraz zapoznają się z kulturą Maroka.

NA JAKIM STANOWISKU ZATRZYMUJE SIĘ AUTOKAR NA DWORCU W KRAKOWIE?

Autokary BP ABDAR jadące na wycieczki objazdowe zatrzymują się na górnej płycie dworca przy ul. Bosackiej, i podstawiane są na stanowska, które w danym momencie są wolne. Zbiórka uczestników 15 minut wcześniej przy stanowsku G15. 
Wyjazdy na wycieczki jednodniowe realizowane są z parkingu przed dawnym hotelem Cracovia przy ul. Focha.

FAKTURA ZA WYCIECZKĘ

FAKTURY NA FIRMĘ
Zgodnie z przepisami obowiązującymi od 01.01.2020 już na etapie rezerwacji muszą Państwo zdecydować czy na rezerwację będzie potrzebna faktura na firmę. W przypadku takiej opcji należy podać dane firmy oraz NIP. Późniejsze zmiany nie będą możliwe. Wystawiane f-ry są fakturami VAT Marża.

FAKTURY NA OSOBĘ PRYWATNĄ
Po wpłaceniu całej kwoty za rezerwację należy wysłać prośbę o wystawienie faktury VAT-marża na adres biuro@abdar.pl. W treści maila prosimy podać: numer rezerwacji, dane osoby na którą ma być wystawiona faktura VAT, ewentualne uwagi dotyczące wystawianej faktury. Faktury zostają wysłane emailem w ciągu 14 dni od zakończenia wycieczki. Wystawiane f-ry są fakturami VAT Marża.

Tel.: +48 728 939 279biuro@abdar.pl